Aftenposten, kan dere slutte å plage meg?

Jeg har i lang tid vært reservert mot å få tilsendt uadressert reklame.  Dette fungerer supert med ett unntak og det er Aftenposten som tydelig ikke evner å slutte med reklame både utenfor døra mi og i postkassa.

Nå er jeg lei, og tenkte å dele epost-korrespondansen jeg har hatt med dem de siste 18 månedene, og vil gjerne høre om det er andre som sliter med det samme som meg, eller har gode idéer til hvordan jeg kan få Aftenposten til å slutte å plage meg!

I løpet av slutten av 2008 og starten av 2009 mottok jeg stadig reklame for å kjøpe abonnement på Aftenposten og “prøveaviser”, eller var det kanskje aviser avisbudet bare hadde dumpet utenfor min dør i 1. etg for å slippe turen opp trappene?  Jeg ble i hvert fall såpass lei av dette at jeg sendte en høflig epost til abonnement@aftenposten.no og ba dem slutte.

2009-04-21:

Takk for din henvendelse. Prøvde å ringe deg på mobil, men ingen tok opp.

Har fått en tilbakemelding fra distribusjonen som trenger etasjen du bor på. Kan du sende oss dette per mail?

2009-04-21:

Ringte du fra 928 55 675?
Jeg forsøkte nemlig å ringe tilbake, men det er ikke mulig?  Ser fra
telefonkatalogen.no at dette er:
Nummeret Brukes Til Markedsundersøkelser Og/Eller Telefonsalg Og Har Derfor Ingen Oppføring I Telefonkatalogen.

I alle fall; jeg bor i 1. etasje.

Takk for svar

2009-04-22:

Hei,
Takk for din henvendelse.

Vi skal få lagt inn deres reservasjon korrekt.
Vi finner at der er 2 dører/leiligheter i 1. etasje. Hvilken dør er det som skal reserveres mot reklame?

Aftenposten ønsker deg en god dag!
Ø. Halvorsen

2009-04-22:

Det er ikke døra ved postkassene, men den første man finner i trappa.

Døra er merket med mitt navn.

2009-04-23:

Hei,

Takk for din henvendelse.
Vi har da reservert deg mot uadressert reklame hos oss.

Aftenposten ønsker deg en god dag!
Aftenpostens Kundesenter
M.Pedersen

2009-05-12:

Det høres jo fint ut.  Bare synd det ikke virker!

Da jeg skulle på jobb i dag tidlig så lå det på nytt reklame her hos meg.

Hva er egentlig problemet?  Jeg regner med at systemet deres nå har en reservasjon inne på meg?

2009-05-13:

Hei.
Takk for din henvendelse.

Vi beklager dette. Henvendelsen er videresendt distribusjonen med anmodning om å ordne opp i dette aller snarest.

Aftenposten ønsker deg en god dag!
Ø. Halvorsen

2009-10-07:

Dette var bra en periode, men i løpet av siste måned har jeg fått to reklamer hvor jeg oppfordres til å tegne abonnement på Aftenposten og bli med i trekning av Apple-hardeware.

Den siste reklamelappen var sogar puttet ned i postkassa mi som har et *TYDELIG* merke med at at jeg har reservert meg mot reklame.

Jeg gjentar: HVA SKAL JEG GJØRE FOR Å FÅ SLUTT PÅ DETTE?!

2009-10-08:

Hei.
Takk for din henvendelse.

Beklager dette. Sender en ny påminnesle om dette til distribusjonen.

Aftenposten ønsker deg en god dag!
J. Safi

2010-04-13:

I dag lå det nok en gang søppel utenfor døra mi, denne gang i form av et tilbud hvor dere forteller at dere feierer 150 år og at jeg kan vinne en el-bil.

Jeg er ikke interessert i noe av dette – dere lover og lover, men det hjelper meg altså ikke i det hele tatt.
Hva gjør dere med saken?

2010-04-14:

Hei Kvisberg.

Aftenposten beklager for dette.

Vi har på nytt kontaktet distribusjonen og bedt om stopp av all levering av reklame, avistilbud, m.m. Vi håper at dette vil hjelpe, og at du ikke mottar ytterligere tilbud fra oss.

Vennlig hilsen
Richard Alm

2010-05-23:

Beklager, men nå er jeg faktisk fullstendig “fed up” av dette, og lurer på hvorfor det til tross for hvor pent det høres i epostene fra dere ikke skjer noe?!

Etter å ha vært bortreist den siste uka kom jeg nå nettopp hjem, og hva er det første jeg finner?  Jo, reklame fra Aftenposten, hvor dere tilbyr “sommer avisen i 12 uker”.

Mine spørsmål blir:

– har dere en helt udugelig distribusjonsenhet?
– har dere problemer med kommunikasjonen internt?
– gir dere faen, og håper at folk i lengden vil kjøpe avisabonnement?
– hva kan jeg gjøre for å unngå mer reklame fra dere?

2010-05-26:

God dag igjen Kvisberg.

Aftenposten beklager på nytt.
Vi har i dag oversendt din siste e-post til distribusjonen i ditt område, med kopi til vår leder her i huset.

Dette vil forhåpentligvis bli tatt alvorlig, og at all uønsket reklame, DM, og Aftenavisen på osdager stoppes.

Vennlig hilsen
Richard Alm

2010-08-24:

Hei igjen Alm!

Noen i “distribusjon i ditt område” må tydelig ha ekstremt tungt for det.

I dag tidlig fant jeg nok en reklame, denne gang for “julegave iAugust”, liggende utenfor døra mi.
Jeg må ærlig innrømme at jeg nå begynner å bli seriøst lei av dette tullet dere driver med.

Hva mer må jeg gjøre for å unngå søppelet deres?!  Må jeg selv stå og passe på avisbudet hver morgen?!

At dere ikke klarer å ha kontroll over hvem avisbudene deres forsøpler dørmatta til, selv ikke når jeg til og med har henvendt meg til dere en rekke ganger, virker ekstremt amatørmessig.

PS: I forrige uke lå Aftenposten Aften utenfor døra mi to dager, da er det vel noen andre som faktisk betaler for avisen som ikke har fått den

2010-08-26

Hei!
Rikard Alm er dessverre på ferie så jeg håper det er greit at jeg svarer deg.  Jeg har sett på historikken her at du har klaget svært mange ganger på at du får uadressert reklame.

Jeg har nok en gang sendt dette videre til distribusjonen med forespørsel om de kan legge inn en varig melding til alle bud om at det ikke skal leveres uadressert reklame.

Beklager dette!
Vennlig hilsen

J.Nygaard

2010-08-26:

Det er naturligvis helt greit at du svarer, og jeg setter pris på hurtig svar.

Derimot føler jeg at det er det samme som skjer igjen og igjen, uten at jeg ser noen (varig) bedring, og da hjelper det meg egentlig veldig lite, dessverre.

2010-08-27:

Takk for din henvendelse,

Beklager at du opplever det slik vi gjør så godt vi kan for å oppheve dette, men vårt verktøy er å kontakte distribusjon og bud og be dem slutte å levere. Det er selvfølgelig irriterende at de ikke hører på oss umiddelbart.

Vennlig hilsen
G.Hellenes

2010-09-25:

Etter å ha vært borte fra leiligheten min noen uker er det første jeg ser, før jeg kommer inn hjemme, den helvetes reklamen deres liggende utenfor døra mi.  Denne gangen fristes det med “Skreddersydd avispakke for deg som bor i byen”, men jeg er altså fortsatt på ingen måte interessert i det dere har å selge.

Hvor forbanna vanskelig kan det være å forstå?

Nå er ikke dette lenger irriterende slik dere antyder i deres forrige epost, det er langt verre enn som så.  Jeg har til nå forsøkt å være så vennlig som mulig, men det ser altså ikke ut til at det hjelper i det hele tatt, så da må jeg vel forsøke noe annet da?

Blir jeg nødt til å personlig ta affære med avisbudet eller hva f*en er det som skal til for at dere skal slutte med forsøplinga deres?!

Inkompetanse!  Inkompetanse!  Inkompetanse!
Hva med å ansette avisbud som faktisk forstår jobben sin?  At dere “gjør så godt dere kan” er tydelig ikke godt nok.

2010-09-26:

Takk for din henvendelse,
Vi beklager igjen på det sterkeste at dette ikke er tatt tak i og jeg forstår veldig godt at dette er frustrerende. Jeg har nå igjen tatt kontakt med distribusjonen.

Er følgende adresseforklaring riktig?:
OLE BENDIK KVISBERG
SLETTELØKKA 25 B, 0597 OSLO
1. etasje, første dør til venstre

Vennlig hilsen
Siri HHH

2010-09-26:

Nesten.  Det er kun min dør i 1. etg (annenhver leilighet er en halv etasje opp), men jeg vil si den er til høyre, ikke venstre.  (navnet mitt står i alle fall på den)

Takk.

2010-10-05:

I dag tidlig lå det nok et “brev” fra dere, denne gang med beskjeden “Husk å velge GAVE!”.

Jeg begynner å lure på om dere overhode bryr dere om hva dere gjør?
Aner den høyre hånda hva den venstre foretar seg?  (jeg antar uten vider nei)
Fantastisk udugelige er dere, i særklasse det verste jeg har sett.

Dette var forøvrig den berømmelige dråpen.

2010-10-06:

Hei.
Aftenposten beklager.
Vi har reservert deg mot all type aviser og tilbud (DM) fra oss.

Distribusjonen skal få ny melding fra oss.

Vennlig hilsen
Richard Alm

Og der står vi altså i dag, en evig runddans med pinlige beklagelser uten at noe skjer.

I løpet av 1.5 år har jeg kun en positiv ting å si om Aftenposten Distribusjon og Aftenposten Abonnement, og det er at Richard Alm, Siri HHH, G. Hellenes, J. Nygaard, J. Safi, M. Pedersen og Ø. Halvorsen svarer relativt raskt på epost og tilsynelatende forsøker å gjøre jobben sin, bare så utrolig synd at det på ingen måte hjelper meg.  Trist som faen.

Er det forresten tilfeldig at det kun er Richard Alm som signerer med fullt navn?

(jeg har reformatert epostene, og kuttet ut signaturer mv.)

More or less related posts:

This entry was posted in Misc and tagged , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Aftenposten, kan dere slutte å plage meg?

  1. Magni says:

    Tenkte peike http://www.inkompetanse.no til aftenposten.no, men dei har tilsynelatande ein sjekk på at serveren man har forsøkt bruke har eit “lovleg” namn.
    På den annen side vart det ikkje så dumt med 403en deira heller :-)

    Eg har tidvis samme greia med Byavisa. Veldig ofte vil dei ha nye avisbud, og eg spør stadig vekk om det ikkje ville vere ein ide å ansette eit bud som kan lese neste gong…

  2. olekvi says:

    Magni:
    Det kunne vel “løses” med noen http-headere som redirecter, men da blir jo ikke DNS noe morsom, så det er fint som det er 😀

  3. Ilan says:

    Jeg samlet en gang inn reklamen og sendte den ufrankert tilbake til aftenposten. Ble noen kilo tilsammen i konvoluttene. En gul postit med hilsen fra gateadressen. Da stoppet det tvert….

  4. olekvi says:

    Ilan:
    Jeg har vurdert noe sånt, men føler det er litt oppbrukt, så jeg må forsøke å være litt mer kreativ ..

  5. Khi says:

    Hva med å få henge opp en A4-plakat på døra di med “Nei takk! Jeg vil IKKE ha reklame/gratis aviser” inkludert oversettelse til engelsk, tysk, spansk, fransk, russisk, polsk, persisk, arabisk, somali .. og et bilde av Aftenposten inni et forbudsskilt? :)

  6. olekvi says:

    Khi: Bra idé forsåvidt, men det er sånn at jeg synes det burde fungere uten at *jeg* skal måtte gjøre mer enn hva loven sier at jeg må :)

  7. Major Plunder says:

    Aftenposten distribueres ikke på skinner.

  8. Veronica says:

    Uff, vi sleit lenge med VG-bud eller noe skit som ringte på halv 10 søndags morgen. Hvorfor det ikke er mulig å “reservere” seg mot dette tullet er forbi min fatte-evne. Ok, jeg bor i firemannsbolig, men hva med å heller ringe på en gang, alle som svarer får da beskjed om å registrere seg gratis et sted eller bare henge noe reklame på døra jeg kan kaste. Alle som ikke selv gir beskjed om å at de vil vekkes søndags morgen bare for IKKE kjøpe avis, slipper derfor det.

    Dessverre har vi idiotnaboer som tydeligvis ikke har internett… så de åpnet jo. Budene forsto tydeligvis aldri “4 ringeklokker – en svarer”. Men de har visst gitt seg her i området igjen nå, iblant ringer det på halv 1, og vi venter ikke besøk da så jeg åpner ikke. Tror det er bud.

  9. olekvi says:

    Faktisk har ikke jeg blitt plaget av Aftenposten siden jeg skrev denne blogg-postingen *og* sendte en (ny) formell klage via Forbrukerombudet – det siste tror jeg de er litt redd for, siden de har mange klager allerede.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *